Na motorke v praxi

www.youtube.com/watch?v=UePxFjOSaSs

Pozície na motorke:
Základ
Nechajte telo, a predovšetkým ruky uvoľnené a snažte sa motorku riadiť hlavne prenášaním váhy celého tela a nie silou len pomocou rúk.

V zatáčke
Ľahko si na sedadle vysadnite smerom dovnútra zákruty. Niekto preferuje sedieť úplne vzadu, niekomu zas vyhovuje pritlačiť sa na nádrž- obidva súôsoby sú pri normálnom jazdení správne. Robte to hlavne tak, aby ste sa necítili niečím obmedzovaní a neboli ste v krči. Skloňte hlavu a snažte sa ňou priblížiť k vnútornému lakťu. Správne prenesenie váhy pomôže prejsť zákrutu. Všetko závisí na rýchlosti, ktorou idete. Keď nejdete svižne, nemá cenu vysadať.

Brzdy vs. Rozjazdy
Nedržte riadidlá krčovito, pri brzdení sa do nich "nezapierajte", strácate tým cit na ovládanie páčky. Tú ovládajte toľkými prstami, koľko vám bude vyhovovať, odporúčané je dvoma, ide tak citlivejšie dávkovať a budete mať stále oporu v riadidlách. Pri prudšom rozjazde sa nezapierajte toporne do stupačiek, motorka by sa mohla nakloniť, teda začať zatáčať. 

Pozície sa líšia :
Jazdné pozície sa líšia od druhov motoriek..
-športové (jogurty) - najviac váhy na rukách, dosť pokrčené kolená (je najviac namáhavá)
-naháče - váha rozložená do troch bodov (ruky, zadok, stupačky), tieto motorky sú pohodlné, ale jazdci musia prekonávať odpor vzduchu
-cestovné, enduro - uvoľnená pozícia, vysoká ochrana pred poveternostnými vplyvmi, vyššia váha stroja sa prejaví pri zastavení a manipuláciou v menšom priestore
-choppery - jazdec je kolmo k sedadlu, všetká váha na zadku, na motorkách tohto typu sa logicky nevysadá, len sa prenesie váha..

"sedieť musíte tak, aby ste hlavne neboli v nepohodlí a krči "