Меdzinárodné triedy podľa obsahu: 50, 75, 125, 175, 250, 350, 500, 600, 750, 1000 a vyššie cm³
Delenie podľa obsahu a hmotnosti:
* veľmi ľahké (do obsahu 100 cm³)
* ľahké (do obsahu 200 cm³)
* ťažké (do obsahu 500 cm³)
* iné (ostatné)
Keďže svojho času niektoré motocykle pretekárov boli príliš moderné, zaviedla FIM ich rozdelenie do troch skupín:
- športové motocykle: sériovo vyrábané viac-menej štandardné cestovné motocykle, homologované vo FIM, nanajvýš s nepatrnými úpravami
- typ F1: štandardné pretekárske stroje, homologované vo FIM, s nezmenou konštrukciou a vybavením
- typ G.P.: špeciálne modely, ktoré musia dodržať len základné obmedzenia (zákaz zvláštnych palív, zákaz prepĺňania, úplná kapotáž)